Asseco rozpoczyna współpracę z Kancelarią Sejmu. Umowa na dostarczenie nowoczesnego Systemu Obsługi Głosowań
17/2/2017
Informacja prasowa. Warszawa, 17 lutego 2017 r.Kancelaria Sejmu i Asseco podpisały umowę na wdrożenie nowoczesnego systemu informatycznego obsługi głosowań w Sali Posiedzeń. Składa się on ze specjalnego oprogramowania, sprzętu oraz infrastruktury technicznej. Główne prace będą wykonywane w sierpniu podczas przerwy w pracach Sejmu. Wartość projektu wynosi 4,7 mln zł brutto.Jako polska firma jesteśmy dumni, że będziemy realizować projekt dla Sejmu RP. Asseco jest największym dostawcą oprogramowania oraz sprawdzonym i zaufanym partnerem sektora publicznego – mówi Marek Panek, wiceprezes zarządu Asseco Poland. Parafrazując Kobietę Pracującą z serialu „Czterdziestolatek”, tę decyzję podjął za nas XXI wiek. Nowoczesne i innowacyjne rozwiązania technologiczne poprawią profesjonalizm i bezpieczeństwo prac Izby – dodaje Andrzej Grzegrzółka, dyrektor Biura Prasowego Kancelarii Sejmu.Nowy System Obsługi Głosowań składa się nie tylko z odpowiedniego oprogramowania, ale także z dedykowanych urządzeń, stanowiących element wyposażenia stanowiska poselskiego.To specjalne czytniki, pełniące rolę pulpitu zarządzania w procesie głosowań prowadzonych w Sali Posiedzeń. Zostały one przygotowane do połączenia z centralnym Systemem Obsługi Głosowań, systemem audio oraz systemem tłumaczeń poprzez sieć lokalną (LAN). Czytniki oferują szereg nowych funkcjonalności np. możliwość używania pilota zdalnego sterowania przez osoby niepełnosprawne, które nie mogą zasiąść w ławie poselskiej. Posiadają także kolorowy, dotykowy ekran ciekłokrystaliczny (LCD), na którym wyświetlany będzie m.in. status głosowania. Umożliwiają również transmisję głosu bezpośrednio ze stanowiska poselskiego poprzez wbudowany mikrofon, a nawet możliwość ładowania urządzeń mobilnych z wbudowanego portu USB. Nad bezpieczeństwem głosowań czuwać będzie system autoryzacji posła, odczytujący jego indywidualną kartę do głosowania.Tylko w 2016 roku przeprowadzono w Sejmie prawie dwa i pół tysiąca głosowań. To najwięcej od kilku lat. Posłowie pracują bardzo intensywnie, a obecny system funkcjonuje od 2001 roku. Kancelaria Sejmu wybrała najkorzystniejszą ofertę pod każdym względem – informuje Andrzej Grzegrzółka. Warto podkreślić, że ten projekt będzie od nas wymagał pracy pod presją czasu tak, aby zdążyć przeprowadzić całość wdrożenia w zaledwie miesiąc – mówi Andrzej Dopierała, prezes zarządu Asseco Data Systems.Za wdrożenie nowego systemu będzie odpowiedzialne konsorcjum firm składające się z Asseco Data Systems (lider), Asseco Poland oraz Asseco Lithuania. To przykład kooperacji pomiędzy spółkami z Grupy. Będziemy bowiem korzystać z najlepszych doświadczeń naszego litewskiego zespołu, który zrealizował już podobny projekt dla parlamentu na Litwie – wyjaśnia Marek Panek.Wdrożenie będzie realizowane podczas przerwy w obradach Sejmu. Demontaż dotychczasowych oraz instalacja nowych urządzeń, a także przeprowadzenie wszystkich potrzebnych testów systemu i wprowadzenie ewentualnych modyfikacji instalacyjnych zostało zaplanowane na sierpień 2017 roku.
Asseco Data Systems S.A.
Firma powstała w 2016 r. z połączenia kompetencji 6 spółek z Grupy Asseco (ADH-Soft sp. z o.o., Centrum Komputerowe ZETO S.A., COMBIDATA Poland Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Informatyki ZETO Bydgoszcz S.A., Unizeto Technologies S.A., Zakład Usług Informatycznych OTAGO Sp. z o.o.). Każda z firm, która weszła w jej skład ma za sobą kilkadziesiąt lat obecności na polskim rynku. Asseco Data Systems S.A. produkuje i rozwija oprogramowanie (m.in. dla sektora leasingowego i samorządów), dostarcza infrastrukturę informatyczną, szkolenia i systemy zarządzania kapitałem ludzkim, specjalizuje się też w usługach bezpieczeństwa i zaufania oraz komunikacji masowej. Współpracuje zarówno z biznesem, jak i jednostkami administracji publicznej.
Kontakt dla prasy:
Ewa Balicka-Sawiak
Rzecznik Prasowy Asseco Data Systems S.A.
tel. +48 22 574 86 66,
tel. kom.: 508 002 009e-mail: